Såja..det var det det

Rörig rubrik nu när jag läser den själv...Men om ni läser den rakt av så kanske ni förstår tanken om hur jag säger det ;) Hahahha...Det var det det...Denna veckan också slut, snart i alla fall. Så himla trist att tiden går så fort och inte minst så ser jag det på Albin. Jag har inte riktigt hängt med i hans utveckling på samma sätt som med Moas men det är väl så det blir med andra barnet?!
Känns som att det inte var så längesedan som han bara låg där och fattade ingenting till att nu gå runt överallt och förstå det mesta man säger till honom. Om jag säger, kan du gå o hämta dina strumpor så gör han det, eller, gå till din stol så ska du få mellenmål så gör han det. Eller kom går vi in o byter blöja så går han in i badrummet :) Han dricker ur glas jätte duktigt och äter med sked strålande. Tappar inte det på skeden eller missar munnen. Jag är imponerad. Han är bara 14 ½ månad. Han pratar inte så mycket som Moa gjorde i den åldern men han kan säga hej, mamma o pappa, bappe (napp), tack, han härmar när man säger vatten och det låter ganska så likt och tittut.
Han härmar så klart allt som storasyster gör. Sitter hon o bankar med skeden i tallriken så gör han det och tycker det är hejdlöst kul (Moa också), tramsar Moa med glaset så gör han likadant osv. Det är så kul när jag väl stannar upp och verkligen tänker på hans utveckling och att han faktiskt är så stor som han är. Otroligt kul men samtidigt sorgligt...det var den bebis tiden det. Svunnen tid!! :( *snyft*  



Mister klättrare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0