Jag är förundrad..

Alltså, denna flickan...Moa, min dotter...helt underbar. Det är så härligt att lyssna på henne och höra hennes funderingar o tankeställningar och att ha dessa konversationer med henne. Hon är så klok...Lite exempel:
"mamma, när jag blir stor ska jag bli mamma"
" Ja, det hoppas jag. Hur många barn ska du ha då?"
"jag ska ha fyra, 2 flickor o 2 pojkar"

Hon har börjat mer o mer att förstå detta med att räkna ihop. Som att ha 4 barn o det blir 2 pojkar o 2 flickor. Eller hon har mer o mer börjat säga att vi tre ska dela på detta osv.
Hon är en sådan omtänksam människa som alltid tänker på alla. När vi går i affären och ska handla gott så kan hon säga. Ska vi köpa kex till Albin som han kan äta (när vi kanske handlat annat godis att äta) eller brukar dela upp lika till allihop osv. Idag har hon lekt tjuv o polis själv här hemma och jag satt o lyssnade på henne.

"mamma, detta är ett fängelse"
"jaha, vem sitter där då?"
"Denna tjuven som jag har fångat"
"Jaså vad har han gjort då?"
"Han har stulit pengar men nu har jag fått dem av tjuven och ska lämna tillbaka dem till människorna"
"Ja, det var ju snällt. Ska dem inte få komma ut någongång?"
"nä, dem är inte människor" (hahhaha)
Efter en stund så pussar hon alla tjuvarna och säger "Nu får alla en puss för dem är snälla mot mig. Nu ska dem sova"

Hahhaa...det är så svårt att återberätta allt men när man är i stunden så är det så underbart att se o höra henne. Vilken underbar liten varelse det har blivit av henne.



Min andra favorit varelse är också helt underbar...kära, älsade Albin...han är sjuk. Har feber och hade idag när vi åt middag hade han 39,2. Stackare, snoret rinner också ur näsan som vatten ur en öppen kran. Plutt min, hoppas han är frisk imon när han vaknar.
NU blir det duschen för mig,, sen läggning av Moa o därefter plugg....imon är det jobb igen :( Suck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0