Äntligen måndag...eller?!

Puh, ja nu är det äntligen kväll. Är jag onormal som egentligen tycker att måndag är den näst bästa veckodagen efter fredag så klart?! jag tycker om när veckan börjar och vardagen kommer tillbaka som den ska vara efter helgens "vi gör lite vad vi vill" dagar.
Dock är alltid dagarna då Dennis har jouren lite jobbigare än andra...det går i ett hela tiden och framför allt på måndagarna eftersom han är på övning hela kvällen så idag har min dag varit som följande:
*Vakna 06.00 och då vaknade Moa också. Gick ner och satte på tvn, fixade mig själv.
*Dennis kom ner med Albin och satte honom framför tvn, Dennis gick med Nisse (jouren börjar 08.00)
*07.00 Dennis körde mig till jobb och lämnade sedan barnen på dagis.
*07.30-16.00 Jobba, bilkörning i Klågerup (tack för det med tanke på blåsten)
*16.00 cyklade hem och hämtade Nisse och gick till dagis för att hämta barnen. Dennis körde till övningen.
*17:05 hemma och dags för mat (som var färdiglagad, tack o lov)
*17:45 leka med barnen en pyttestund innan tecknat börjar
*18.00 tecknat, Moa tittar o Albin tittar emellanåt och där emellan springer han runt och pillar på precis allt annat
*18.30 Läggning av Albin, blöjbyte, pyjamas på och lite yoghurt (aldrig druckit välling) tandborstning
*19.00 Läggning av Moa, på med pyjamas, tandborstning, sagoläsning och mys...
NU...19.50...utslagen i soffan framför tvn och magen kurrar...igen. Väntar på att Dennis ska komma så vi kan umgås lite och mysa. Sen blir det sängen för att vila upp sig inför en ny dag imon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0