Man tager vad man haver....

Ja, nu när jouren är igång och jag har hand om 2 barn 24 timmar om dygnet så finns det ingen möjlighet för mig att komma iväg o träna. Så vad gör man...man tager vad man haver som dem säger.
Det blev ett pass med gymbollen och det känns fint i min bål, ryggslut och mage. Det är lättast att göra övningar för just dem ställena eftersom jag inte har vikter hemma. Det är något jag önskar mig/ borde investera i...ett viktset. Alla bidrag är välkommna :) Dessa övningar blev gjorda...

 1   2   3   4

 5  6

1: Brygga....ryggen ska ligga parallelt med golvet och sen ska du gå framåt...
2: Brygga med knälyft....samma som ovan fast när du gått framåt ska du lyfta ett ben i taget, hitta balansen och sen sänka ner igen. Samma på båda
3: Svankpress...ligg med benen i 90 grader och tänk på att trycka svanken ner i golvet hela tiden. Lyft sedan ner ett ben och stanna innan det nuddar golvet. Upp igen och upprepa med båda benen.
4: Crunches....vanlig magövning där du hela tiden har svanken ner i bollen för ett bra stöd och rulla ner o upp.
5: Sidorullning....ligg med benen i 90 grader och armarna utsträckta längs golvet och rulla sedan med benen sida till sida...Tar sneda magsmusklerna.
6: Armhävningar mot bollen....svårt enligt mig så jag står på knä :)
Gjorde även vanliga armhävningar på golvet.. upprepa allt 3 gånger och ca 15 reps/ övning.

Känner mig ganska så flitig. Det är dock inget jämfört med ett pass på gymmet eller en löprunda men vad ska man göra?! Bättre än inget och sen får jag ju mina promenader på dagarna. Nu ska jag ta mig en dusch och sen blir det till att plugga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0