Here I come....

Ja, så var den där dagen kommen. Dagen som jag i början av mammaledigehten fasade för. Ångest dagen...Som sedan har blivit dagen som jag mer o mer såg framemot. Att det skulle ju trots allt bli skoj att börja jobba igen och framförallt få lite distans till allt här hemma. Det är påfrestande att vara hemma med 2 små...man blir något trött i huvudet...eller? Att denna dagen skulle bli en liten tillflykt :)
NU är den här. Min första jobbdag på 1 år o 3 månader. Puh! Det känns fortfarande skoj och roligt och jag ser framemot idag MEN den där lilla ångest klumpen finns också ganska så latent. Detta är ju trots allt min sista mammaledighet. Nu är barnen så "stora" att dem ska börja på dagis och den där bebis tiden är över. Det är lite sorgligt *Snyft* Nu är det verkligheten som knackar på dörren. Skönt är att jag bara ska jobba 75 %....blir en del lediga dagar i veckorna. Tycker vi ju om!! Övriga % på dygnet ska jag dock plugga halvtid och vara mamma och fru. Men jag kommer nog in i allt det där också så småningom..hittar rutin på det med.
Nu ska jag göra mig färdig för att bege mig till jobb och den där första dagen...första dagen som aldrig mer kommer. Postverket...here I come!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0