Yay....äntligen!!!!

Alltså fan (ursäkta ordvalet) det lönar sig verkligen att vara med i facket. Tack vare att jag är det så har dem nu hjälpt mig så att jag har fått rätt mot min chef att jag ska få jobba 6 timmar om dagen istället för som jag gör nu. Helttid dem dagar jag jobbar och så är jag istället ledig 5 dagar i månade. Trivdes inte med det...nu har jag fått som jag vill. YAY!!!! Chefen körde hela tiden på att jag inte kunde jobba 6 timmar om dagen  för det störde verksamheten mne icke så nicke...jag hade rätten på min sida och det krävdes att "fallet" skulle upp i stockholm för tvist för att hon skulle fatta att hon hade FEL! Sååååå underbart skönt. Ni anar inte.
Nu slipper mina barn vara på dagis från 7-16. Utan dem kommer få kortare dagar men lite varje dag...precis som jag vill :) 6 timmar börjar gälla nästa vecka men jag kommer jobba delad tur för att jag ska lära upp en annan i företagscentert och sen från o med måndagen den 16 april så blir det inga fler delade turer och inga fler 8 timmars dagar...I´m in heaven :) Woho!!! Wieee...Jaja, nog om det.
Fortfarande inget tenta resultat :( Så typiskt den läraren...såååååå seg. Om skolan annars då, nja, det går segt kan jag ju säga. ska dock sätta mig i kväll en stund och sen blir det mycket plugg nästa vecka då  jag har låååång "håla"
Annars då...tja, Dennis har börjat jobba igen så nu jobbar han helttid och jag (snart) 75 %...barnen är på dagis, Dagarna flyter på. Lämna, hämta, ut med hunden, maten ska lagas osv...ni fattar men jag känner mig så tillfreds med hur allt är nu. Det är så här det ska vara. Barnen är gjorde, föräldrarledigheten är gjord, nu väntar bara massssssssa år med jobb och att äntligen få in fulla löner. Otroligt skönt! NU ska det sparas...

Jag kom fram till att idag har jag sprungit 74 trappuppgångar, cyklat o delat ut till ca 240 villor och min tanke var att jag egentligen skulle ut o springa en runda men med dagens arbete så kom jag fram till att jag fått min motion idag så jag ska istället belöna mig med en kanelbulle från helgen bak :) Bra va?



Albin när han leker med kassaapparaten....en klar favorit. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0