Studera på distans



Ja, så var det igång...skolan. Jag ser verkligen framemot dessa kommande 3 åren då jag ska läsa mig till en examen som redovisningsekonom. Jag läser på halvfart, vilket är 50 % och på distans. Det passar mig perfekt att studera så för jag vet att jag har diciplinen till det och jag vet att jag kan. Första terminen kommer jag vara hemma med Albin och Moa går på dagis. Jag har ändrat så hon får gå där mån-fre 9-14.
När jag sen börjar jobba så kommer jag bara jobba 75 % för att även hinna plugga och vara med familjen.
Vi hade vår första dag i skolan igår och de är endast 2-3 fysiska träffar på en termin. Vi läser bara en kurs i taget vilket känns skönt. En kurs är dock inte så lång så nu har jag 6 veckor på mig att beta mig igenom den första kursen.
Jag har ett bra tids upplägg för hur jag ska hinna med alla kapitlena och göra uppgifter. Hoppas bara det funkar :)
Via skolan fick vi också inloggning till något som heter LUVIT som är en inloggningssida där jag kan komma in på mina olika kurser, skicka mail till lärare och kurskamrater, hålla diskussioner etc. Jättebra!!!
Det kanske inte passa alla att studera på distans men för mig är det PERFEKT :)
Allt känns jättekul o bra så nu ska jag ta tag i dem 5 första kapitlena så.....vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0