Mitt "stora" hjärta

Jag trodde aldrig att mitt hjärta kunde bli såååå "stort" och fylla så mycket kärlek. Först min älskade sambo, som tog hela mitt hjärta och när vi då blev gravida med Moa så tvivlade jag aldrig på att min kärlek inte skulle räcka till...klart det skulle räcka till ett barn. Och visst gjorde de det..
Fast det kändes så klart som att det inte försvann plats för Dennis del i mitt hjärta. Han hade kvar sin stora plats i hjärtat och Moa fick minst lika stor del.
När sen vi blev gravida med Albin så blev jag faktiskt lite orolig. Jag tänkte flera gånger hur ska jag kunna älska en till så mycket som jag älskar Moa o Dennis? Hur ska all den kärleken också kunna få plats? Jag var rädd att jag inte skulle känna samma känsla för Albin. Hemskt det låter nu....
Men trygga mamma sa till mig "oroa dig inte, det är inga problem. När han väl kommer till världen så känner du samma kärlek som för Moa"
och visst var det så.....älskad från första stund är även Albin.
Tänk vilket "stort" hjärta jag måste ha för så mycket som jag älskar mina barn, trodde jag aldrig att man kunde älska. sen har vi kärleken till Dennis som också är ofantligt stor. Sen har vi söta lilla Nisse som tar sin del av mitt hjärta och är mit "första barn" Dessutom kommer all kärlek till min familj, mamma, pappa, syster, systerbarn....och så alla mina kompisar så klart. Hur får allt plats egentligen???









Min älskade, älskade, älskade familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0