9 månader

Jodå, 9 månader blir Albin idag...alltså lika många månader som jag bar runt på honom i magen. Usch...tänk vad tiden springer iväg :( Han är så duktig och stor. Vet dock inte vad han väger just nu för det är inte kontroll förrän vid 10 månader. Men han ålar/kryper (ja, snart kryper han på riktigt), han kan klappa när man ber honom klappa och ibland tittar han mot lampan när man säger lampa. Det märks så tydligt att han förstår mer o mer vad man säger till honom. När han vaknar så lägger vi alltid nappen i sängen. Och om han har den o munnen så säger jag till honom att vi får ta ut nappen så tar han ut den o slänger ner den i sängen ) Min lille plutt. Goding.
Han babblar på för fullt och säger nu mamamamamama....och det gör han när han är på väg mot mig och gnäller lite så jag tror han vet att det är jag som är mamma. Han säger också bababbaba (pappa) och gagagaggaga (vet inte vad de ska vara).
Han bara älskar Moa o allt hon gör. Han skrattar för det mesta åt henne om hon inte är för hårdhänt. Han vill gärna leka med henne och ha precis dem leksakerna hon har och det är inte hon så förtjust i såklart :) Blir lite bråk då...blir nog värre med åren så detta är inget.
Han börjar mer o mer att resa sig upp på knä och håller man honom i händerna så ställer han sig även upp. Så det gäller att ha ögon o öron på sin vakt heeeeela tiden.
ja, 9 månader...tänkt så mycket man kan utvecklas på så kort tid. Helt underbart är det och jag bara älskar livet som mamma och jag avgudar mina små älsklingar. Dem är så otroligt fina och goa.....





Fullt med ketchup runt munnen...fint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0