Varför då?!

Alltså, alla dessa frågor...jag har nog sagt det innan men jag behöver få säga det igen. Moas alla frågor. Visst, jag förstår att hon ska fråga, annars får hon inget veta men jag kan ju tycka att vissa frågor är ganska så onödiga, kanske mest för att jag inte har något svar på dem...Ex:
Mamma, den lastbilen är röd o blå...varför är den det?
"Jag vet inte"
men varför är den röd mamma?
"jag vet faktiskt inte"
Var ska den lastbilen?
"Jag vet inte"
var ska den då?
"Ingen aning Moa"
Kanske den ska dit där?
"Ja, kanske det".
Var är den lastbilen som stod där?
"jag vet inte, den har nog kört iväg"
Varför har den gjort det?
"Den kanske skulle på något jobb"
varför det då?
Ja, ni fattar nog vad jag menar....galet många varför det? och varför då? På saker som varför tomaten är röd eller varför vi ska äta en viss sak till middag. Osv. Det finns ju inga direkta svar i heller...
Oj oj oj...stackars tjej, hon har alldeles för mycket att tänka på. Hjärnan måste gå på högvarv av alla dessa funderingar och frågor...inte lätt att vara liten ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0