Tråk söndag

Ni som följer bloggen vet ju om att söndagarna inte hör till mina favorit dagar. Ännu en att lägga till samlingen "tråkiga söndgar" har varit idag. Låter jag lite deprimerande nu eller?! Förlåt..men det ska försökas göra en ändring på det tänkte jag. Från o med nu så ska jag planera in saker på helgerna så man inte bara blir sittandes här hemma i hålan.
Fast denna helgen har det ju varit rätt så skönt med tanke på den stundande tentan som ska göras imon...usch, fy, puh...vill inte!!!! Men, det ska göras och just nu känner jag att jag vill bara in o göra den nu så jag inte behöver sitta här längre och fundera på vad jag ska behöva kunna, vad mer jag ska läsa, kan jag allt? osv.
vad har hänt idag då? Ja, som ni kanske förstår så...inte så mycket :) På förmiddagen så blev det fix o don här hemma, bar ut lite saker till förrådet, städade och tvättade. När Albin sov, fick Moa se film och jag försökte läsa lite.. När Albin sen vaknade så begav jag, barnen och Nisse oss ut på en promenad. Moa cyklade.



Sen gick vi lekplatsen med mellis och fikade..jätte härligt väder har det varit idag. Riktigt skönt och behagligt.
När vi kom hem blev det lek och middagslagning för att sen efter middagen ännu en gång bege oss ut på runda. Denna gången i sällskap av Linda :) Moa cyklade hela rundan själv men mot slutet blev det tungt och när vi närmade oss hemmet så märkte jag att det var lite luft/punktering på bakhjulet. Inte konstigt då ju....blir att fixa imon för nu när hon fått kläm på det där så ska det cyklas överallt :) Kul för henne.
Nu har jag, efter läggnig av barnen, suttit och pluggat i ca 2 timmar. Planerna nu är att lägga mig i sängen och repetitions läsa in dem sista två kapitlena i hopp om att det ska fastna något och jag inte ska somna innan jag läst rad nummer 2 :)
Sen är det bara till att hoppas att det som behövs inför imon sitter där och så gå in o göra sitt bästa.
Nu, för att lätta upp söndags stämningen så bjuder jag på en film av mina absolut favorit människor här i världen....


Ser ut som om ALbin inte har några armar men det kan jag garantera er att han har, han har bara tryckt ner dem :) God natt alla!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0