Sovstrejk

jajamen, precis som överskriten säger så råder det sovstrejk här hemma om kvällarna. Det är Moa. Hon lägger sig vid 19 tiden och har i regel alltid somnat vid halv 8. Har så klart funnits undantags kvällar. Fast nu så har hon satt i rutin att hon inte ska somna förrän vid halv 9 !!!
Ja, halv 9. det är inte bra. Hon ligger i sin säng och lyssnar på Mamma Mu, är ca 40 min och det kan hända att vi startar om den 3 ggr innan hon somnar :( Hon tar även upp lite leksaker i sängen och så leker hon. Hon stör ju inte oss och hon väsnas inte, hör henne bara prata. Men ändå, hon kan inte hålla på att somna så här sent...vad ska man göra?! Jajaj, bara att hoppas att det är en fas...precis som allt annat då förstås...hahhaha. Måste dock påminna oss själv med att det finns dem som har det betydligt värre. Våra barn har alltid (peppar, peppar) somnat tidigt och sovit hela natten. Det har aldrig varit problem med deras sovvanor så jag ska kanske inte gnälla.
Annars då....jo, det har varit en helt ok söndag som har tagit sig fram lagom fort. Vi fikade hos Dennis föräldrar vid halv 10 tiden och därefter körde vi till Ica maxi och storhandlade...suck! Tråkigt men ett nödvändigt ont. Jag ser inget problem med att ha med barnen...vi tar alltid med oss båda och Moa sköter sig alltid. Hon tycker det är roligt att åka dit :) Efter handlingen så brukar hon alltid få åka karusell...sån där liten en som alltid står utanför kassorna. Belöning för hon är så duktig. Är man en familj så är man....och jag tycker om att vara med mina älsklingar.
Efter handlingen blev det lek hemma, jag stack till gymmet en runda och sen blev det matlagning, mer lek och nu är barnen i säng.
Min kväll blir lugn, ska ta mig en fika med god knäckemacka och en kopp te...Mums!!!



Så här gott sov min prinsessa när hon var 6 mån. Nu är det andra bullar...hahhaha


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Haha, ni kan få låna Elin en kväll så lovar jag att ni aldrig mer kommer att tycka Moa är jobbig att natta ;-)

2011-10-23 @ 20:23:30
URL: http://elinliedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0