Lite upp o lite ner

Jo, nu var det ett tag sedan igen. Många olika faktorer som står skyldiga till det. Dem kommer nedan utan inbördes ordning.
1: Skolan. Det tar sin tid och nu är jag lite små stressad inför tentan på måndag. När jag lämnat Moa på dagis så går  jag hem och försöker sätta mig ner med boken o datorn direkt och håller igång från o till tills jag hämtar henne vid 14 tiden.
2: Albin. Han är något jobbig just nu. Leker fint och själv ett tag men efter ca 20 min kommer han gnällande och drar mig i byxorna/benen. Han sover endast 1 - 1½ timme och gnäller sen resten av dagen i stort sett. Mammig är bara förnamnet. är inte jag där så gnäller han inte men så fort han ser mig så börjar han pipa...suck!!!
3: Moa. Inne i ännu en jobbig period....vad det är nu det har jag ingen aning. Menhon är mindre rolig och kan börja gnälla och ha sig för minsta lilla sak. 2 morgnar nu så har vi inte kommit till dagis i tid. Hon ska göra allt själv och det får hon mer än gärna lov att göra men efter 10 min och otaliga försök så kanske jag kan få hjälpa henne men NÄ!!! Icke!!! Blir galen. I morse började vi med ytterkläderna kvart över 8 och när klockan var fem över 9 så gick vi hemifrån :( Tänk att man en dag ska ha en jobbtid att passa...hur ska det gå?! Hon har alltid varit svår med ytterkläderna. Jag förstår inte hur man kan tycka så illa om att ha på sig ytterkläder?!?!
4: Dennis. Ja,han ska ju också få beskärda del av mig eller?! på kvällarna vill jag umgås med honom o så har jag suttit vid datorn hela dagen.
5: Hemmet. Jodå, det ska ju tvättas, städas och plockas undan och fixas o dona osv. Jag försöker verkligen att släppa hemmet när Moa är på dagis för att bara koncentrera mig på skolan men idag tvättade jag av spisen och köksskåpen. hallå! Varför?!

ja, ni förstår kanske själv vad jag menar. Det är full rulle hela tiden och tiden är knapp. Men men, så är livet och jag försöker njuta av allt men ibland springer mycket förbi mig. I helgen blir det ett par plugg timmar, mys med barnen och lek. Hoppas på fint väder så vi kan vara ute. Just nu är Dennis iväg på larm och jag vet inte när han kommer hem. Har varit borta i lite mer än en timme nu. Sen blir det kvällsmys med glass....Jag bjuder på lite bilder här...O förrsten, idag är det den 14e oktober vilket betyder att Albin blir 10 månader idag..jisses!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0