Puh!!!!

Jag tog tag i saken....fönsterna blev putsade och julgardinerna strukna och upphängda...julpyntet är framme. Måste dock inhandla lite annat, bland annat ljus och stakar el stjärnor till några fönster. Vet inte vad som flög i mig...jag brukar ALDRIG och då menar jag ALDRIG ha pyntat innan advent, knappt ens till 2:a advent :) men nu är det gjort och mysigt blev det.
Måste bara fråga är det bara jag eller finns det fler som tycker att julmusik är lite sorgligt? Jag blir lite sentimental av julmusik och jag är nog den enda som står och gråter när jag stryker gardinerna...hahha. Julmusik får mig att börja tänka så mycket, vilket många gånger inte är så bra...på nära o kära som finns kvar hos oss och andra som inte finns kavr hos oss osv. Samt på glädje för hur bra jag har det med 2 underbara barn och en underbar sambo och alla älskar jag av djupet av mitt hjärta.
Julen har aldrig varit en favorit högtid för mig men jag har börjat tycka om den mer o mer, kan bero på barnen och jag tycker det är mysigt med alla ljus i fönsterna och ljus på borden och musiken och värmen från människor....åhhh, livet är bra härligt :) vet ni vad? Idga är det exakt 1 månad!!!! kvar till julafton...

Över till nåt annat...efter dagis idag blev det lek med Elin här hemma och barnen fikade på kanelbullar o Marie kex och jag o Anna-Karin på glögg och lussebulle...mums!!!



dem busade vilt och när dem gått hem och Moa lugnat sig efter sitt lilla utbrott så lagade vi mat, stuvade makaroner med falukorv....himmel vad gott. Hur längesedan som helst och det var lika gott nu som då :)
Nu sover barnen och jag sitter i köket, ska plugga. Kaffet är på och ingen tv...nu ska jag få lite gjort tänkte jag. Imorgon kommer Dennis hem...wieee. Då har vi lite saker att fixa innanvi kan hålla kväll med mys....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0