Min "stora" tjej

Ja, Moa ska ju faktiskt "bara" fylla 3 år i januari men hon är så mycket äldre i sitt sätt och har alltid varit. Hon har varit tidig och långt fram med sin utveckling sedan hon var liten. Hon började tidigt och var duktig från början med sin fin motorik ex. åt bra o fint med bestick. Hon pratade tidigt och lärde sig snabbt.
Nu när hon är drygt tre år så kan hon otroligt många saker.
* Hon pratar jättebra o tydligt och man förstår alltid vad hon säger.
* Hon kan räkna till 10 och har kunnat nu i flera månader
* Är så förnuftig i sina sätt att resonera och tänka
* Är en oerhört berstämd dam som definitivt vet vad hon vill.
Allt detta på både gott o ont. Hon förstår ju precis allt och vet väldigt väl vad som är rätt o fel och vad man får göra o inte göra. Detta kan i sin tur krocka med att hon är ju faktiskt bara ett barn och beter som som ett...så klart ;) Då blir hon så frustrerad och arg och vet inte vad hon ska ta sig till.
Jag i min tur gör henne gärna lite äldre och ser henne som om hon är mycket äldre också. Det blir också fel. Får flera gånger påminna mig själv om att hon är "bara" 3.
Ja, det är inte lätt att vara liten men de är banne mig inte lätt att vara stor i heller...Men en sak är säker och det är att jag är oerhört stolt över min Moa och jag älskar henne ofantligt mycket. Det går inte att beskriva min kärlek för henne för den är sååååå STOR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0