i väntans tider...

Ja, nu sitter vi här o väntar på att gympan ska börja. Moa o Albin är där uppe och röjer på rummen och gympan börjar kl. 17.
Jag börjar undra om jag är för bekväm...hmmm, är jag det. Jag personligen tycker oftast inte att jag är det men när jag tänker närmare på saken så kan jag nog tycka att vissa gånger är jag nog det. Jag är inte bekväm av mig när det gäller allt det där med att pyssla, smutsa ner sig utomhus, vatten o gegga osv...men när det kommer till att baka så är jag nog bekväm. Som idag efter dagis så had ejag mycket väl kunnat baka något men nä...jag jiter inte :( Orkar inte med allt kladd och gris och väntan osv. För andra är det tvärtom.....
Jag VILL vara mer bakmamma och vara bättre på det. Ha fantasi och kunna göra lätta o snabba saker. Jag vill till exempel julbaka, lussekatter, pepparkakor, kolor osv....men de känns hela tiden som det är andra saker som ska göras. Denna veckan är det lite mycket känns det som och nästa vecka är det tenta på fredag men jag borde unna mig en dag med bak o pyssel med Moa. Det hade varit kul och det vet jag hade varit uppskattat av henne.
Nä, dags att förbereda Moa för gympan...hörs ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0