Barn är roliga

När jag hämtar Moa på dagis så går jag förbi en skola och idag hade en klass haft gympa och kom gående förbi mig, vagnen och Nisse. Nisse är nästan känd för att vara söt :) Ett barn sa....vilken söt hund du har. En annan sa...åhhhhh, såg du så söt den hunden var? till sin kompis. Man kan ju inte annat än vara stolt över honom.
När jag kommer lite längre fram så frågar en pojke om han får lov att klappa Nisse och visst får han det. Nisse hälsar lite och sen säger pojken "varför köpte du en svart hund?" hahahha....vad är det för fråga egentligen. Tänk att barn kan tänka så, den tanken har aldrig slagit mig varför jag köpte just en svart hund. Mitt svar fick bli "för att jag tyckte han var söt" hahha....har inget bättre svar än så. Nisse får alltid mycket beröm när vi är ute och det är nästan alltid någon på någon runda som säger att han är söt :)
När vi sen är på väg hem så frågade jag Moa vad hon ätit på dagis, det var korv och pasta tydligen, majs och gurka också. Jag frågade om hon hade ätit mycket...då svara hon " jag fick mer i alla fall, mer korv och mer majs och mer gurka"...söta då :) Barn är allt för roliga ibland och det är skönt att man kan få sig ett gott skratt för en sån liten sak.



Min söta lilla Moa i sin "lekmössa" Hon är så fin o go :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0