Pinsamt

Ja..ibland blir det lite frånvaro här från blogg.se :) Har dock inte hänt så mycket här hemma...det rullar på som vanligt. Moa går runt och klär på sig och leker. Säger att hon ska gå o jobba, gå o tränar och gå o handla. Hon kommer snart säger hon :) Sötnosen.
Dock var hon mindre söt idag när hon och jag var nere på Ica för att handla. Tänkte vara snäll och ta med henne för att det bara skulle vara vi...sällan det bara är jag o Moa nu när Albin finns ju. I alla fall...vi skulle handla mycket så vi tog en stor vagn som hon fick sitta i. Hela handlingen gick bra och vi kom fram till kassan och där började det. GRRRR....Hon ville gå ur vagnen men det fick hon inte för då kunde inte ja ha koll på henne. Vill inte att hon ska springa runt där inne medans jag packar upp, betalar och packar ner. Hon fick sitta kvar och det var inte populärt. Jisses vad hon skrek. Jag fick ont i öronen så jag kan ju bara anta att HELA ica hörde henne. Jag var helt lugn hela tiden och sa bara att du får inte gå upp. och gissa ojag störde mig...kassörskan frågar mig vad det är hon vill. Jag säger att hon vill gå ur vagnen. Då säger hon...släpp ner henne då ?! Jag sa...men då springer hon bara iväg...då säger hon. Låt henne springa iväg då....jag kan hämta henne sen. Hallå....Hon blev nog irriterad för att hon skrek men vad skulle jag göra.. Hon är ett barn.
Jag känner mitt barn och hade jag tagit ner Moa från vagnen så hade hon antingen sprungit runt så jag hade behövt springa efter henne eller lagt sig på golvet och bara skrikit vidare. Plus att jag hade sagt till henne att hon får sitta i vagnen för jag är själv och måste betala och packa ner då kan jag inte bara ändra mig och säga...Okej då, gå du ner. För då kommer hon göra det varje gång. 
Nu är det dock inte ofta hon är med och handlar när bara en av oss handlar och oftast får hon köra egen vagn men när det blir så här så måste hon sitta i stor vagn och hålla sig till mig.
Usch...vilken pärs. Jag kommer aldrig mer visa mig inne på Ica här i svedala :) hahahha



Min lilla sötnos när hon är go och inte trotsar och tror att det är hon som bestämmer...Detta var igår när hon låg och ritade och pratade med sig själv.



Här ligger Albin och myser framför tvn. Nu ska han ha mat och sen blir det sova för honom också så man själv kan få lite ro o vila i huvudet. Vilken dag!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hallå, jag undrar en sak bara & skulle va kul om du ville svara o gärna säga varför, jo jag undrar om vem du gillar mest av nomi & ola, vore kul att se vad folk tycker, tyckte de var passande då båda två ses ikväll på tv! :D svara gärna här: http://robinhoods.se/2011/march/ola-vs-noomi-this-or-that.html#comment

2011-03-27 @ 21:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0