En tur till skogen

Nu har vi precis kommit hem efter att varit i skogen i 2 ½ timme. Det var skönt väder och solen tittade fram lite då o då. Det kommer en liten bild berättelse:)



Vi började med fika för matklockan hade ringt. Det var mackor och choklad dricka. Moa tyckte det var mysigt och sa att hon satt på den lilla pinnen och mamma på den stora pinnen. Och hon fick dricka "golad" Det är hennes ord för choklad.



Albin fick också äta sin fika...det är gott att äta utomhus. Smakar lite bättre då :)



Sen hittade vi en koja...Där var många kojor och vi gick förbi en där vi inte kunde se någon ingång då sa Moa att det var stängt



Efter en liten stund så sa Moa att hon hade bajsat, jag kollade för ibland kan hon luras. Denna gången var det lur så vi gick en bit till sen hörde jag hur hon tog i och sa: Jag har bajsat mamma.
Det var bara till att lägga henne på marken och byta blöja. Vad skulle vi göra?! Moa sa att hon låg bland bladana (bladen, löven)



Under tiden vi gick så hörde vi hur en hackspett satt och hackade i ett träd vi kunde dock inte se den :( Moa frågade vad det var som låter?! Vi förklarade för henne vad det var och hur den gör så hon skulle också låta sa hon...hahah.. Så hon började nosa med trädet. Min goding.

Nu är vi alla lite möra efter vår skogstur. Det var väldigt trevligt och mysigt. Nu ska vi började på middagen. En riktig söndags middag...slottstek med potatis och sås. Väldigt gott är det. so long....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0