Ensam :(

Min dag har varit....hmmm, varierande och ganska så impulsiv. Som ni vet vaknar mina barn i ottan. Trevligt va?! Ja, denna morgon bjöd oss allihop på en morgon runda på 5,5 km. Jätte härligt väder...strålande sol och varmt o skönt var det. Nisse fick springa lös och leva loppan...han var över lycklig. Vi plockade massa blommor längs vägen och sammanlagt  blev det nog en 7-8 stycken olika :) Moa älskar att plocka blommor när vi är ute o går...jag med. Tihih!!!





Vi tog stora vagnen för det var en lång runda och klockan var bara halv 8 och vi hade ett litet hopp om att Moa kanske skulle slumra till lite..men näääää.
Efter rundan satt en frukostbuffé som det skulle och den intogs så klart på fiket nere i byn :) Det tycker vi om. Därefter styrde vi bilen mot Ica maxi och en storhandling.....så väl gick allt enligt planerna.
Väl hemma så kom Maria o Theo hit...inte med i våra planer men vi hade ju inget annat för oss så då är dem mer än välkomna :) Jag o Maria bestämde oss för att köra in till Jägersro Center..bara sådär för att fördriva tiden. Jag hade bara Albin med mig. Moa var hemma o lekte med Dennis. Precis när vi kommit dit så ringer Dennis och säger att han måste iväg med brandbilen för dem behövde hjälp....så han lämnade Moa hos Dennis syster. Vi stressade på inne i malmö och sen hämtade vi Moa o åkte hem till oss. Hann dock med att köpa tre bodys till Albin och tro det eller ej Spislock. Hahaha, så stenålders men dessa var så söta/romantiska och somriga. Passar perfekt i vårt kök. Vi har ju ingen spishäll så dä får man göra det bästa av det...



Anyway...kort efter att vi kommit hem kom Dennis hem igen...Tillbaka till planerna och förbereda maten. Vi skulle grilla lax i foliepaket och även grilla potatisen i foliepaket.. det var nypotatis...Precis när vi skulle starta upp grillen så ringde brandstationen igen...åhhh, iväg igen och där stod jag. Jaja, bara till att starta upp grillen och börja grilla, underhålla en trött Albin och hålla koll på en badande Moa i trädgården...kul. Moa kom upp, hel o ren, maten blev klar och super god och Albin kom i säng kort därefter. Även Moa kom i säng efter att ha kollat färdigt på sin film....dock i säng med 39,2 grader i feber :( Suck...vad är detta? Febern kommer o går fram o tillbaka hela tiden nu i ett par dagar. Hoppas hon mår bra i morgon när vi ska till Tosselilla...
Nu sover barnen gott och jag sitter här ensam. Ska måla tånaglarna, kolla på Desperate house wifes och kanske äta jordgubbar eller morotskaka. Hmmm....svårt val. Kanske båda...hahhaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0