Strapatser :)

Jajamensan...idag har jag o mina barn o kära mor varit ute på strapatser..Enligt svenska akademins ordbok :

Strapats = kroppsansträning

Ja, de kanske man kan kalla det när man spriger runt på Sjöbo marknad i ett par timmar. Vi ansträngde ju vår kropp i alla fall ;) Det var super trevligt och är lite av en "jag o mamma" sak att göra varje år. Alltid någon marknad...hihi. Vi gick o gick o gick, albin åkte vagn och Moa gick, åkte på vagnen, stod på plattan och blev buren av mig omvartannat. Men barnen var jätte snälla och skötte sig bra. Jag köpte 6 par strumpor för 60 kronor och Moa fick ett par "foppa" tofflor. Det blev även en korv och munk var...MUMS!!!
Bilfärd hem o dit gick också bra...trots lite regndroppar här o var. En mycket trevlig dag var det och nu är kvällen kommen. Albin har sovit ett tag och Moa är på god väg...Dock efter lite spring upp o ner från sängen. Tack o lov för grinden vid trappan :)
Nu ska vi bara ta det lugnt och faktiskt spela lite Wii. Är ju som vanligt inget på tvn...*suck* Har fortfarande inte skapat mig någon uppfattning om DVD boxen vi började se på igår. Californication...återkommer.
Nä, nu blir det lite goda kex med ost och ladda upp inför 30 års fest imon...woho!!!



Mamma, Albin o Moa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0