Spännande....

För ett par dagar sedan så fick jag hem ett brev från skolan där jag ska börja nu till hösten. Yrkeshögskolan i Eslöv. I brevet fanns ett USB minne som man skulle sätta i datorn. På det fanns massor med information ang skolan och utbildningen. Jättebra!!
Nu vet jag att det är 3 träffar under hösten och det är ju precis lagom. Nu ska man bara hitta någon som kan hjälpa mig med barnen....den första träffen är redan fixad för då ska mamma hjälpa mig med dem. Tusen tack!!!
Vi är ca 140 elever på 5 klasser och 2 av dem är på distans. Bland annat min då. Vi börjar första kursen den 5 september och ska då läsa Företagsekonomi med tenta den 17 okt.... Känns snart alltihop men åhhhhhh, det känns så skoj och spännande att få börja. Jag älskar att studera och lära mig nya saker, det är så kul. Hoppas nu allt ska gå med 2 små barn och jobba 75 %.
1/4 av utbildningen är LIA, Lärande I Arbete...vilket innebär praktik. Då kan jag välja att praktisera på bland annat redovisningsbyrå eller på ekonomiavdelningen på kommunen eller på redovisningsavdelningen på en revisionsbyrå etc. Ska bli kul :) Ser framemot en lärande, jobbig och spännande höst....woho!!!!




Nu ska jag röja i köket och sen blir det påklädning av barnen och därefter en promenad. Inget vidare roligt väder idag i heller :( Men vi får ta dagen som den kommer o hoppas på att vi hittar på nåt skoj att göra. Hörs sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0