Dagens goda gärning

Ja, idag har man gjort nåt bra i alla fall...en god gärning. Inte varje dag man får en möljlighet till det. Ingen lång historia....när vi var på lekplatsen i förmiddags så såg jag en fågel som hade ramlat ner/eller frivilligt hamnat i ett hål. Ett plaströr som var jämnat med ytan och där hade den stackars fågeln hamnat med huvudet först vilket gorde att ändan stod upp och därför hade han/hon ingen möjlighet att ta sig upp.



Linda sprang bort till en man som befann sig i närheten av lekan så han tog med handskar och hjälpte fågeln upp. YAY!!!! Tack o lov gick allt bra och den flög i väg. Om den mår bra nu det vet vi inte men den sitter inte fast där i i alla fall :) Det tycker vi om!!! Andra, antagligen lite roligare och bättre bilder än den här från lekan kommer här:







Under eftermiddagen träffade vi Linda, Lucas o Alina igen...hahha. Vi gick en runda och gick förbi ankorna. Dem små bebisarna har redan blivit stora och man kan knappt se skillnad på barn och föräldrar längre.
Det var en trevlig promenad och som vanligt masssssoooooor att snacka om :)
Lite senare kom Louise och vi fikade på frukt, tråkgit kanske men ska de vara nyttigt så ska det...Nu sover barnen, så gott som i alla fall. det är varmt och som vanligt blir det lite svårare för dem att komma till ro.
Nu ska jag ta mig två knäckemackor och smaska på...kanske inte riktigt det jag är sugen på men vad ska man göra?! Vill man va fin får man lida pin ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0