Tillsammans igen :)

Ja, då var det nästa tråkiga nyhet... Igår halv 7 på kvällen tog min älskade lilla mormor sitt sista andetag. 2 veckor efter att morfar tagit sitt. Mormor ville inte mer det sa hon till mig när jag var där inne i förrgår. Mamma o morbror satt och vakade vid hennes säng i 1 ½ dygn och mormor hade det kämpigt in i det sista. Hon hade det jobbigt så det är skönt att det ändå gick så fort. Hon ville till morfar det är jag övertygad om. Dem gjorde allt tillsammans och dem kommer få gå hand i hand till himmeln också.
Jag har många fina, roliga och söta minnen av mormor också. Kommer ihåg hennes goda pannkaka hon gjorde och när hon lagade kyckling med potatis och sås. Hennes sås var gudomlig. Som sagt var så stod jag min mormor o morfar väldigt nära och jag var väldigt mycket hos dem och sov över när jag var liten.
Det är så ofattbart att dem båda två är borta och det tog bara två veckor. Jag kan inte förstå det. Jag ska ALDRIG mer få se dem, röra dem, höra dem. Jag är dock glad för att hon fick komma ifrån sjukhuset en stund på julafton för att vara med oss. Hon fick träffa Albin och jag fick träffa henne.
Usch, vad saknaden óch sorgen är STOR. Två nära och absolut kära personer som stod mig nära har gått bort på två veckor. Jag kan inte ens tänka mig och förstå hur det känns för min mamma som har förlorat båda sina föräldrar på så kort tid. Vad hemskt!
Att bearbeta denna sorgen och ta oss igenom begravningen får ta den tid det tar och jag är så glad för att jag har haft mormor o morfar så nära mig hela mitt liv. Dem har fyllt mitt liv med massa glada och sommriga minnen från det att jag kunde börja minnas och det kommer jag alltid ha med mig men just nu kommer det vara en jobbig och tuff tid och min mamma behöver mig så jag finns där för henne.
Nedan kommer en bild på Moa och mormor, tagen samma dag som bilden på Moa o morfar i ett tidigare inlägg.


Hej mormor: Hoppas du har det bra där du är nu och att du fått träffa morfar igen. Tack för allt du gett mig, alla minnen och all din tid och kärlek. Saknar dig ofantligt mycket och jag älskar dig. Hälsa morfar är du snäll så ses vi en dag igen framtiden....

Kommentarer
Postat av: Camilla

<3<3<3 :((((

2011-01-02 @ 16:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0