På rätt spår

Nu är klockan 09:37 och med tanke på vad jag har hunnit med så borde det vara kväll i min värld nu...hihihi. I alla fall i min värld som den ser ut nu. Vi gick upp halv 7, Albin fick mat, ny blöja och kläder på sig. Sen fick Moa ny blöja och kläder på sig. Märk nu att båda barnen var ur sina pyjamasar innan kl. 8. Sen åt Moa o jag frukost och därefter började jag stryka gardiner till köket och vardagsrummet. Flitigt värre. Sen åkte julgardinerna ner och upp med dem ny strykna :) Sen blev det duschen och nu sitter jag och bloggar och klockan är bara så lite. Kanske är jag inne på rätt spår och börjar hitta en rutin...woho!!!!
Nu väntar jag och Moa på att Anna-Karin och hennes dotter Elin ska komma förbi. Dem är nog nyfikna på Albin...hihihihi! Dem är från föräldrargruppen som vi var med i när Moa skulle födas. Elin är dock född 2008 istället och blev alltså 2 å r nu i december.

Detta är en bild på Moa, Elin och Melvin (också från föräldrargruppen) Den är tagen den 9 december 2009. Så ett år sedan. Så små var dem då...

Kommentarer
Postat av: Sara

Visst är det skönt när man fått så mycket gjort och ändå har hela dagen framför sig?! Ang ledigheten, jag ska vara hemma fram till aug med barnen som det ser ut nu iaf. Jag har inget jobb att gå tillbaka till. Jag jobbade på en förskola i Limhamn fram tills jag fick Ebba o sen var tanken att jag skulle söka jobb i aug förra året när vi flyttade till Jönköping men jag blev gravid och mådde skit som med Ebba och låg o spydde i 22 v o var inlagd med dropp så det gick inte att söka jobb/jobba! Jag vet inte var vi kommer att bo nästa höst....skulle vi bo i vårt hus så kommer båda barnen gå på dagis o jag ska söka jobb o förhoppningsvis få ett så jag kan börja jobba. Men blir det flytt utomlands så blir jag hemma med barnen där vi hamnar. Blir det en annan stad i Sverige så kommer jag leta jobb där också o skriva in barnen på ett dagis... Allt det där vet jag inte förrän till våren när Johan skrivit nytt kontrakt med någon klubb. Jobbigt att inte kunna planera o veta något än men så är livet med en hockeyspelare ;) Hur länge ska du gå hemma och vart jobbar du? Ha en fin dag!!

2011-01-02 @ 12:58:57
URL: http://sarabiveus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0