en jobbig dag

Dagen började bra och vi vaknade inte förrän kvart i 8 :) Skönt. Dennis åkte iväg på fysträning och jag, Moa o åt frukost och tog sen på oss för en morgonrunda med Nisse. Albin földe med så klart. Vi hade följe med Linda, Lucas och Alina så det var trevligt. Dock skulle ju ungarna trilskas lite under promenaden och inte riktigt lyssna på vad vi sa. Men det löste sig bra och när dem gick och höll handen framför oss så var dem ju bara för söta :) Älsklingar! Vi var ute i närmare 2 timmar och när vi kom hem så kom Dennis också. Då blev det en pannkakslunch...mumma var det. Efter det en runda till affären för att inhandla lördags godis :) Moa fick ett kinder ägg. Ett litet utbrott blev det i affären och vi trodde det var allt.

Vi kom hem, såg en tecknad film och vilade lite och sen skulle jag ut med barnen och hundern igen och då satte hon igång...ohhhh! Hon skulle inte ut, hon skulle ha klubba, pappa skulle göra, mamma skulle göra osv...det ena efter det andra och när vi väl kom ut så slutade det inte. Gnäll, skrik och gråt...Jag fick spänna fast henne i vagnen, sen fortsatte hon med att hon skulle gå, hon skulle inte ha mössa, hon skulle ha sitt gosedjur, vi skulle gå hem till pappa osv. Hur orkar man. Efter 10 min somnade hon av utmattning. Äntligen tyst och lugnt!!!
När vi sen kom hem o hon vaknade så fortsatte det....ja, det har varit en riktigt jobbig eftermiddag.

Nu sover Moa, Albin sover också lite till o från och för mig o Dennis blir det gottis, Hipp Hipp och kanske en film. Lite lugn o ro tack!!!


Sötnosarna Moa o Lucas. När dem skötte sig o lyssnade på mammmorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0