Tankar

Jag är en person som tänker väldigt mycket....för mycket antagligen. Bra eller dåligt?! Har precis sett Sofias Änglar på kanal 5 och idag handlade det om en kvinna vars man hade gått bort och dem hade två barn ihop 2 o 4 år och något som gör mig förbryllad och sätter många tankar i mitt huvud är just döden!
Jag hatar det mer än något annat och är väldigt rädd för döden. Det är ofta jag tänker på döden och vad som händer efter. Ligger man bara där eller finns det ett liv efter?! Jag vet att det är upp till var o en att tro vad dem vill. Jag vill tro på ett liv efter döden och jag tror på karma. Tror o tror...men jag tycker att karma är en bra sak så det är något jag tänker på ofta och det är en bra sak o något jag lever efter.
Jag kan tänka så här: om det nu är så att man inte får något liv efter döden och man bara ska finna sig i att det är slut så kan jag tycka att det är onödigt att jobba, göra alla måsten osv. Vi ska ju ändå bara dö så varför inte bara leva livet och göra saker man tycker är roligt och äta vad man tycker är gott osv. Livet är för kort för alla måsten.

Dem enda nära personerna som jag har förlorat i mitt liv är min mormor o morfar och jag vill tänka att dem finns tillsammans igen och har det bra var dem nu än är. Att dem är lyckliga...det är det viktigaste för mig. Att dem är nöjda...jag lever i nuet och får göra det bästa av det och leva mitt liv just nu.

Jag tycket dock att det är jobbigt att inte veta vad som händer när man dött. Hade jag bara fått veta det så hade jag känt ett annat lugn. Jag tycker inte om ovisshet och att inte veta vad som händer. Då hade jag fått veta vad som händer med mig och vad som händer med mina nära o kära. För just nu vet jag inte var min mormor o morfar är eller hur dem mår,vad dem gör osv. Kan ingen svara på det?! Jobbigt!!!!!
Blir så ledsen när jag inte kan få prata med dem, röra dem eller se dem. Saknar dem så JÄTTE mycket och jag hatar den sorgen. Att jag ibland bara kan börja gråta och bli så frustrerad för att jag inte kan få ringa dem eller hälsa på. Blir så arg för det!!!!!

Usch...vad händer egentligen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0