tänka först, prata sen

Ja, usch...som jag ljuger för mitt barn. När Moa får sina studer av utbrott/vrede/skrik/gnäll/trots etc så blir jag galen och det har jag sagt till henne flera gånger att hon gör mig galen när hon håller på så. Hon är för smart för sitt eget bästa och de är faktiskt sant.
Jag har aldrig varit med om ett barn som är 2,5 år och beter sig som hon gör. Hon beter sig som om hon är 4-5 år när hon ska resonera och bråka och förhandla osv. Det är galet..
En gång sa jag till henne, efter att Albin gnällt konstant och Moa sprungit runt och kallat på mamma 527 gånger *suck*, att snart blir jag galen och kommer bli intagen :) Moa sa då att ingen ska komma o ta mamma...Dennis svarade henne med: jo, om inte ni är snälla mot mamma o gör som hon säger så kommer det gubbar i vita kläder och ta mamma (psykanställda)...Nu säger Moa det....mamma blir galen, då kommer det vita gubbar o tar henne :) hahhahah.....Låter inte bra!!!!
Likadant när hon skriker som en stucken gris här hemma för att hon är arg eller vad det är. Då säger vi att snart ringer nog grannarna polisen och då kommer dem hit och tar Moa. För man får inte skrika och bete sig så, de är inte snällt och polisen tar männniskor som inte är snälla.
Så nu säger hon det också....att polisen kommer hem till oss och tar oss. Låter inte bra!!!
Undrar hur det låter i andras öron om hon skulle säga nåt sånt...hahaha. Måste ju låta helt galet.....Alltså bäst att tänka först och tala sen. Ibland funkar dock skrämseltaktiken utmärkt....



under eftermiddagen idag så tog vi en runda med Linda, Lucas o Alina. Var längesedan vi sågs och det var massor som vi missade att prata om :( En middag ute och sen ett bio besök med Linda står högt uppe på prioriteringslistan. Det är ett måste för oss båda...tänk att kunna prata utan att bli avbruten hela tiden eller undra var barnen är nu och vad gör barnen nu osv...Puh!!! Nä, ett datum ska bestämmas och det inom kort.



Ikväll kommer bli en lugn kväll. Moa ska snart läggas, hon sitter dock och nickar till/somnar till emellanåt men ska bestämt inte gå o lägga sig förrän filmen är slut. Det är Aristocats och hon ska absolut se när dem sjunger och spelar " Alla snubbar vill ju vara katt"...jaja, någon gång blir det sängen och då ska jag träna på min gymboll, äta en dietbar och sen bara insupa lugnet och ensamheten i soffan...sorgligt men ganska så välbehövligt idag känner jag. Trevlig kväll alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0