jag hade såååå fel :(

Ja morgonen som började relativt bra slutade inte lika bra :( Allt gick väl tills tvn skulle stängas av...Moa blev galen och skulle tvunget se mer tecknat. Tecknat är slut sa jag och de trodde inte hon på och skulle prompt sätta på tvn igen. Jag sa nej och la undan kontrollerna... hon gick bananas :( hysterisk och skrek och hade sig. Dessutom var det dags att gå till dagis men vi gick upp där uppe för hon skulle tvunget vara med Albin. Klart du får, men sitt inte och skrik bredvid honom sådär...hon fortsatte. Jag tog in henne på hennes rum och höll henne tills hon blev lugn. Hon sa hon skulle skrika Albin i örat...hallå?! Var får dem allt ifrån?!
Jag höll mig lugn hela tiden, tack o lov, och vi gick ner igen, hon var fortfarande ledsen, skrek dock inte längre. Dags att ta på sig....hon skulle inte ta på sig, nähä...ner i vagnen utan tjocktröja, skor och jacka då. Då bad hon om en filt. Nä, sa jag. Fryser du så får du ta på dig kläderna sen får du filten. Då tog hon på sig..och så fick hon sin filt. Sen blev hon lugn och vi gick till dagis. Dock lite sent, men vad gör de?!
Vi blev vänner under vägen och sen var allt bra...Tills vi kom till dagis. Hon ville inte idag. När jag lämnade henne så skrek och hon efter mig och sa att hon ville vara hos mig, Ställde sig vid grinden och grät och kallade på mig.
Usch aj, vad det gör ont när det blir så. Jag hade i och för sig en känsla av att det skulle bli så idag men de är ändå jobbigt när de blir så.
Varför blir barn så här? vad ska man göra? Känns som att allt man gör är fel/blir fel!! Usch, att vara mamma är inte lätt, hoppas bara det blir en ordentlig tjej trots allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0