Superdag :)

Ja, det blev ju en tidig morgon men trots det har dagen blivit super. Vi for iväg till Skånes djurepark vid 10 tiden i morse och kom hem vid 15 tiden. Det har varit jättefint vdäer, varmt och skönt och solen har varit framme hela tiden. Vi strosade runt och kollade mest på sälarna, björnarna och grisarna, det var det Moa ville se mest.
Vi åt lunch där och det var ingen höjdare tyckte jag...till efterrätt tog vi mjukglass i bägare med choklad strössel och vi beställde 3 stycken....gissa vad det kostade?! 105 KRONOR!!!!! för 3 glassar....sjukt!!! Men dem var goda och Moa tyckte det var jätte gott :)



Björnarna...antar att det var barnen, hade fått en ny inhägnad. Mamma o Pappa gick runt i den gamla inhägnaden.




Moa sitter o väntar på vår lunch. Inte så lätt för en 2 åring att sitta och till råga på allt så sa jag till henne att hon int efick dricka mer innan maten kom för då var drickan slut och hon skulle vara mätt. Då blev hon lite sur, som hon kan blir ;) 



Albin fick också vara med på ett hörn så klart. Han åt inte av vår mat men kunde gott hålla sällskap :)



Fina Moa i ridhjälm. Hon fick prova på ponnyridning och jag trodde hon skulle bli rädd och hoppa över det när det väl kom till kritan men icke...hon satte sig på hästen och den tog henne varvet runt. Hästen hette Smörblomma och var 8 år :)



Lille Albin fick komma upp en stund också och kolla in djuren. Här i sin nya solhatt...Min lilla "gubbe"

Sen vi kom hem har vi bara slappat och lagat mat. Albin sover, nu är det bara Moa kvar som ska nattas sen ska vi verkligen ta det lugnt i soffan. Jag är helt slut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0