Arla morgon

Ja, idag blev det en tidig morgon. Det har snöat sen igår kväll och synen sopm mötte mig i morse var....snöig :) Väldigt fint och mysigt när man är på insidan men mindre kul när man har en hund som ska ut. Dennis har kört tidningarna i natt och det gick inte så bra....det var inte så många ställen han kom fram till så det finns nog en del hushåll här ute på skogsbyggden som inte får läsa morgon tidningen idag :(

När han kom hem skottade han en gång från huset till bilen för inget har blivit gjort här på vårt område...sen tog han ut Nisse på en kortis. Nisse skönk ner under snön överallt så det fick bli som det blev...Nu har Dennis gett sig iväg till sitt vanligt jobb för att hjälpa dem att skotta. Det skulle tydligen vara händelser i kyrkan idag, begravning tror jag, så att få bort snön är viktigt.
I o med denna trevliga snö som kommit så sprack våra planer idag...lite tråkigt. i skulle äta frukost buffé och sen inhandla baksaker för på schemat står lussebullar och pepparkaksbak idag. I eftermiddag ska vi på kalas till Dennis pappa som fyller år idag. Grattis!!! Men vi får ju se när Dennis kommer hem igen.
Nu myser jag o Moa i soffan och snart ska jag börja göra frukost...sen får man väl skriva en inköpslista så vi får hem allt till baket. Idag ger man inte sig gärna iväg en extra gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0