Varför så svårt?!

Jaha..nu är jag här igen. Leken hos Linda o Lucas var jätte trevlig och dem bjöd på fika och sen fick Moa även lunch där...så himla snällt. O som vanligt åt hon med god aptit...fläskpannkaka med sylt bjöds det på :) Tackar tackar!!
När vi kom hem så visade de sig att klockan hunnit bli halv 2!! Vi måste vara riktigt bra på att bara snacka bort tiden...mycket skit snack med andra ord..hihihi. Dennis ringde nästan precis och sa att han var på väg hem. Det var en kort dag på preperandutbildningen idag så det var ju skönt. Nu ska han gå den utbildningen i 2 veckor så lite får vi hoppas på att jag går över tiden 1 vecka för då är han ju klar. Men så klart vill jag ha ut vår pojk nu och inte vänta så länge.
Eftermiddagen blev lugn, det blev en promenad med vovvsingen och sen en ut till möbelaffären som ligger här i vår "håla" . Letade efter ett sängöverkast till Moas säng men dem hade inget :( Finns det inga barnsängöverkast eller? Då kan vi ju sluta leta så får jag sy ett eget.
Under kvällen gick Dennis och tränade och jag o Moa var hemma och jag förstår inte varför det ska vara så svårt för henne att somna när det är jag som nattar henne?! När Dennis gör det så kan han gå in läsa sagan, prata lite, gå ut ur rummet och sen nerför trappan efter 5 min utan att hon bryr sig. När jag nattar henne så gör jag likadant bara det att jag inte kan gå ner utan hon kallar efter mig typ 500 gånger. Varför?! Hon går till o med ut ur rummet för att se så att jag är där...Nu hoppas jag dock att hon har somnat så när Dennis kommer hem så blir det lite kvällskaffe och en god macka och så tvn och soffhäng. Imorgon är det dagis igen och då behöver jag verkligen ta tag i städ o tvätt. Det går inte att beskriva hur smutsigt det blir att bo i hus som vi gör, ha en hund som springer in med sina skitiga tassar och en katt som hårar och ett barn som trampar in och en blöt vagn som står i hallen...PUH!!! Jag tänkte även börja slå in julklapparna så dem kan läggas under granen..måste nog också börja packa en BB väska som står i beredskap och en väska till Moa.



Moa med en av sina favoritböcker, filten och låtsas vällingflaskan framför tvn och lite tecknat innan det var dags för sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0