Ursäkta frånvaron

ja, som överskriften säger så får ni verkligen ursäkta min frånvaro. Det har varit mycket över julen och tre dagars julfirande och det här livet med 2 små barn tar sin lilla tid om man säger så. När man inte matar Albin så känns det som att man måste/ska/vill ägna all sin tid där emellan till Moa och att leka och mysa med henne. Det kanske bara är nu i början som man känner det så och att det där dåliga samvetet försvinner så småningom med att Moa växer in i sin roll och jag som 2 barnsmamma växer in i min roll.
Anyway...med min hälsa är det inte så bra. Jag mår inte alls bra. Ont i halsen och hela kroppen. Brösten gör ont av all mjölk där finns. Jag mår illa konstant. Magen värker....kanske efter förlossningen. Vad vet jag. Kan bara inte komma ihåg att det kändes så med Moa. Kanske är det därför jag mår illa. Allt ska lägga sig tillrätta ju och Albin blir ju faktiskt bara 2 veckor på tisdag. Så det är inte så längesedan. Eller är det för att man inte kan vila och ta det lugnt efter förlossningen på samma sätt som tiden efter att Moa kom?! Jaja, det blir nog bra igen...det är en stor omställning för kroppen.
Julen har varit helt ok. Julen är inte en av mina favorit högtider men nu har man barn så vad gör man inte för dem. Dennis tycker inte i heller om julen särskilt mycket så hade det inte varit för barnen så hade vi rest iväg under denna högtid.
Nä, imorgon är det ny vecka och mellandags rean har börjat. Kanske ska in en dag och flukta lite och kanske fynda. Men...imorgon kommer Camilla hit en runda (om jag nu inte känner mig sämre) och ska kolla in Albin. Plus att jag lovar att lägga in bilder lite bättre. Tills nästa gång...Ha de bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0