Orka?!

Ja, klockan är 9.09 och vi tog sovmorgon och gick upp för en timme sedan...skönt. Det behövdes men ändå känner jag mig helt slut. Jag hatar att känna mig sliten, orkeslös och att inte ha någon kraft i kroppen. Det är väl allt med omställningen till 2 barnsmamma. Moa har sitt humör, lilleman ska äta på nätterna och man kan inte vila på dagarna...det tar ut sin rätt och det känns som att jag ser 20 år äldre ut :( Usch, vad jag gnäller...men jag vill bara komma in i bra rutiner där allt funkar.
Fast, jag är ändå positiv och uppskattar allt och mina fina barn, som faktiskt är snälla, jag uppskattar att Dennis är hemma hos mig om dagarna och att vi har det så bra. Livet är underbart så är det bara och ibland ska man väl jobba lite för det. Det är väl inte mer än rättvist.
Nu sitter vi alla o slappar i soffan men när detta inlägget är klart så blir det till att byta blöja på Moa, ta på henne kläder och borsta tänderna. Sen ska jag ta och gå upp och städa ovanvåningen och vika undan kläderna på torkställningen och kanske blir det till att städa nedanvåningen också...får se vad jag orkar eller om det verkligen inte finns nåt roligare att göra...allt är väl roligare än att städa.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår dig precis! Det är som sagt en stor omställning att plötsligt ha TVÅ barn. Det tar sin lilla tid innan ni lärt känna er "nya" familj o kommit in i rutiner. Ville är snart 8 månader och jag känner att vi landat för ett bra tag sen nu. Han har sina mönster o rutiner att följa och Ebba har sina. Tillsammans har vi mycket bus, lek, mys o härliga stunder tillsammans men visst finns det fortfarande dagar man vaknar o undrar var man ska få sin ork o energi ifrån. Nu är ju er lille kille fortfarande väldigt färsk! Allt är så nytt för Moa samtidigt som det är väldigt nytt för dig som mamma. Det tar sin lilla tid att landa o det är fullt normalt! Två v efter förlossningen med Ville var jag fortf i en annan värld i hade fortf inte fått upp mitt järnvärde mer än 87 (!) så jag var konstant yr, svimfärdig, trött o med konstant dåligt samvete att inte räcka till för båda mina barn! Jag förlorade över två liter blod o det höll på att sluta väldigt illa när jag hade fött Ville (hade det inte varit för dagens sjukvård hade jag dött) vilket också gav många tankar o var svårt att ta in o förstå o samtidigt skulle man vara på "topp" o ta hand om TVÅ barn! Så som sagt det är en STOR omställning i början som kan liknas lite av en chock, MEN det kommer bli och kännas så mycket bättre! Det kan jag lova dig! Sköt om dig o gott nytt år på dig o din familj! Kram

2010-12-30 @ 13:42:38
URL: http://sarabiveus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0