Lördag lördag

Ja, så var det lördag och Dennis är ledig denna helgen...skönt. Det gillar vi. Det blev till o med sovmorgon, Moa kom inte in till oss förrän närmare 8 :) det gillar vi också. Visseligen så åkte Dennis iväg på fys med brandkåren men sen blev det veckohandling och därefter en god lunch. Under vår, i regel lugna veckohandling, så skulle Moa gå med egen vagn...självklart! Inget konstigt, hon gick fint och plockade ner dem varor vi skulle ha. Allt var lugnt till vi kom till kassan, då skulle hon gå ut med varorna innan vi hunnit få upp dem på bandet och betalat dem. Håller ni inte med om att dessa fina utbrott i affären är så härliga?! Hon testar allt och trotsar hela tiden. Hon blev arg, skrek och sa "Sluta mamma, inte röra, Moas vagn" Visst ,men vi måste ändå betala för varorna.
Efter lugnt snack och förklaring som brukar hjälpa så skärpte hon sig till slut och som tur var så var det vår tur i kön att lägga upp sakerna på bandet. Det som stör mig är folk som ställer sig och glor, hon är ett barn, dem gör så. Det bekommer inte mig att folk tittar eller så, jag tar inte åt mig för hon är ett barn och jag vet att hon ger med sig till slut när man får en syl i vädret att föklara lugnt. Håller man sig bara lugn så skärper hon sig.
Det blev bra till slut men man skulle kunna säga att detta var första utbrottet i affären...och det som värmer mest är att det kommer att komma fler....LOVELY!!!!
Under eftermiddag har min älskade Louise varit här och snackat skit och ätit fruktsallad med vaniljvisp....gott var det. Nu har hon precis gått och vi ska laga middag, idag blir det hemmalagade hamburgare och till gott ikväll blir det vår smarriga chokladkaka och ett par avsnitt True Blood och förhoppningsvis vill lilleman snart titta ut. Kan inte alla bara hjälpas åt att skrika åt honom att komma ut...SNÄLLLAAAAA!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0