Dagen idag

Nu sitter jag här i min sköna soffa. Moa sitter bredvid och kollar på Nalle Puh som är på tv just nu. Alltid lite tecknat innan det är dags för sängen. Dagen idag har gått i ett. Fick ställa klockan på väckning 7.30 för vi har sovit så länge dem senaste dagarna och idag fanns det inte tid till det. Vi gick upp, åt frukost, tog på oss kläder och begav oss ut på promenad till dagis. När jag sen kom hem så fixade jag en julklapp....skönt den också är klar. Därefter började jag städningen och det tog mig 3 timmar!!! Tänka er....puh, gissa om det kändes i min "feta" kropp sen. Var lagom klar tills det var dags att gå och hämta Moa igen...så det blev ingen BB väska packad eller julklappar inslagna och ingen vila.
Moa hade haft det skoj på dagis och dem hade byggt koja och bakat pepparkakor...hon var glad och när vi kom hem blev det mellan mål.
Dennis hade inte hört av sig så jag hade ingen aning om när han skulle komma hem. Jag o Moa började laga mat och som vanligt ska hon "hjälpa till". Det blir inte så mycket hjälp, snarare besvär om man får säga så men vad gör det...hon är ju glad :) Vi skalade potatis och då ska hon som alltid, äta dem. Att hon bara tycker de är gott....förstår inte det. Lagon tills vi ätit klart så kom Dennis hem.
Nu är det snart dags för Moas nattning och det blir definitivt Dennis som får ta det ikväll...jag ska ta mig ett glas varm O´boy och någon lussebulle.nyttigt. Nä, jag vet men jag ska kolhydrat ladda nu inför förlossningen :)
Imon blir det till att springa av det på shopping centert Nova i gott sällskap med Linda.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Jag hittade din blogg via Elins blogg, vilken härlig blogg ni har!

Hälsningar

Maria (som du träffar utanför dagiset nästan varje dag med Sofia o lille Valter)

2010-12-08 @ 20:37:03
URL: http://weilandholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0